Caroline Strid

This is my life, This is my time.

Vilken skitdag!

Kategori: Familj

Söndagar och måndagar är verkligen mina värsta dagar i veckan. Oftast så brukar det bero på att Christian åker och jobbar då och igår va det söndag och han åkte redan vid 12.00... 
Kände direkt jag vakna på morgonen att det inte skulle bli någon bra dag... 
Noll tålamod och barn som bara bråkar. Va så less så jag grina innan dagen va slut.
När det blir sån där dagar så är jag beredd att kasta in handukem direkt. Jag känner att jag kommer aldrig orka vara själv med allt. 
Men så vaknar man nästa dag och allt är betydligt bättre. 
Så nu börjar nedräkningen tills han kommer hem igen.
Många har nog noll förståelse för hur vi kan välja att ha det såhär. 
Han är hemma ungefär mellan 2-3 dagar i veckan och så har vi det i stort sett jämt. 
Vi väljer det för bådas skull, han älskar sitt jobb och jag älskar att inte ha en gubbe hemma 😅 Nä men jag mår oftast inte dåligt av att vara själv, tvärtom då får jag sköta allt på mitt sätt. 
Även i fall det just nu är förjävla jobbigt stundvis. 
Det krävs att man ska få tillräckligt med sömn för att orka rodda med allt. 
Sen om vi kommer ha det såhär resten av livet vet jag inte men risken finns nog att vi kommer det. 
Men i höst kommer han vara ledig 2 veckor och jobba 2 veckor så då ska han vara lite pappaledig så jag kan få jobba lite. 
Jag vill så gärna kunna njuta mer av att ha en liten bäbis här hemma men det är svårt när man är ensam med allt. Dom 15 timmarna i veckan som RL är på förskolan går tyvärr åt att hinna fixa mycket annat än att bara mysa hemma med Robbie. 
Och när RL är hemma går det i 200 hela tiden!! 
Han är verkligen i högform just nu 🥵 
Jag har fortfarande lite ångest för att det är sista gången jag får uppleva allt med en liten och är så rädd att jag ska försumma det. 
Tog tex knappt nå kort på magen när han låg där inne något som jag ångrar lite nu.  Filma inte några sparkar och är rädd att jag inte ska fånga allt han lär sig nu. 
Det är nog första gången någonsin jag känner att jag skulle vilja pausa tiden lite. 
Det är ett uttryck jag annars spyr på 🙈 Jag vill alltid framåt och mot nya saker. Men just nu skulle jag bara vilja stanna upp och få hålla honom i lugn och ro i flera dagar. 
Kan va så att jag är lite extra känslig idag, dels för att det är måndag men dels för att jag såg sista avsnittet av snöänglar i morse. 
Herregud va vidrigt sorgligt.... 







Kan knappt tro att vi satt ute förra helgen och drack bubbel och käka grillat för nu är det så jävla kallt ute igen. 
Jag brukar inte klaga på vädret men fy fan vad jag vill ha värme!! 
Idag har det iaf inte blåst isbjörnar så vi har varit ute i några timmar. 



I morgon är det tisdag och jag har egentligen inget planerat men behöver nog åka in och handla lite mat. 
Har ju beställt online nu i några veckor. Verkligen super skönt att slippa behöva gå in på affären. 
Försöker hålla mig hemma och inte träffa fler än nödvändigt nu när det är som det är. 
Tycker det är så otroligt respektlöst att leva på som vanligt och åka runt till släkt och vänner var och varannan dag och tycka att det inte är nån fara. Värmland har haft rekordsiffror dom senaste veckorna och det minsta man kan begära är väll att man försöker hålla ut ett par månader till. Fullt friska människor dör på IVA och jag är helt ärligt orolig för att få skiten. 

Sen ska vi väll till BVC senare i veckan och på fredag är det valborg och Nickie är ledig från skolan. 
Sen ska hon vara kvar hos oss tills på lördag så jag tänkte vi skulle ha en liten brasa här hemma och kanske grilla lite nu när man inte kan åka och kolla nånstans. 
Det blir nog mys..... eller kaos.... 😅 



Kommentarer

  • Hannas krypin säger:

    Det är tufft att vara hemma själv med barnen och vissa dagar känns bara blaha. Jag känner mest att jag vill stoppa tiden, allting går för fort. Hoppas iallafall att du får en bättre tisdag.

    Svar: Tack, det hoppas jag med!
    carolinestrid.blogg.se

    2021-04-26 | 22:08:01
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här: