Caroline Strid

This is my life, This is my time.

Ångest, Väder och Ogräs.

Kategori: Familj


Äntligen börjar kroppen kännas bra igen! 
Babianarslet har lagt sig, amningen går smärtfritt och inte ont i magen eller rygg heller. 
Lite bred om röva men det kan man leva med. 
Jag hoppas ju att det ska bli varmt snart så man kan börja ha shorts ist för gravidbyxor 😅 
För det är det enda jag kommer i än.... 

Jag har haft sån jävla ångest den senaste veckan för att det här är sista gången som gravid och med en liten bebis 😭
Jag trodde aldrig jag skulle känna så för jag känner mig fortfarande klar lixom men det är så dubbelt. 
Jag tittar på gamla bilder på Nickie och hon va ju så fin när hon va liten. Hon är ju fortfarande världens finaste men hon börjar ju bli så stor. 😭 
Hade jag inte haft eget företag och varit några år yngre så hade jag nog skaffat en till 🙈 
Kanske.... 

I helgen har vi varit ute och grejat i trädgården. 
I år sa vi att: gud va skönt nu har vi inget i år vi behöver göra... 
Ändå har jag 10 olika projekt på gång 😅 
Det har känts så gött att kunna röra på kroppen helt obehindrat och till och med njutit av att vara mör i kroppen på kvällen. 
Jag ska försöka få till en dahliarabatt, vi ska bygga ett till trädäck, jag ska bygga 2 ställningar tlll luktärtorna och sen ska ju allt i växthuset igång. 
Sen är det ju allt annat som vi gör varje år med utemöbler, ogräs och rensning av uthus 🙈  
Men jag längtar! 
Bara värmen kommer!! 

Denna veckan är det påsklov och Nickie ska komma och vara hos mig några dagar extra 🥰 
Rickie Lee får vara på förskolan tis-tors så vi får lite egentid med Robbie. 
Förra veckan bråka hon och Rickie Lee mer än någonsin. Höll på att bli galen. 
Så jag hoppas att det blir bättre denna veckan. 

Bvc i morgon igen med Robbie. 
Jag nämnde att jag upplevde att han inte hade lika bra grepp som dom andra så hon försökte kolla på hans tungband om det va lite kort men vi skulle avvakta till läkarbesöket om 2 veckor och har han gått upp som han ska så tror jag inte dom gör något åt det. Det går ju mycket bättre nu oxå. 

Idag åker Christian och jobbar igen efter 2 veckor hemma. 
Jag måste erkänna att jag är lite nervös för hur fan detta kommer gå 😅 
Men det värsta som kan hända är väll att vi inte kommer ut ur huset på hela veckan. 
Barn överlever väll på makaroner och korv i några månader?  🙄 









Kommentarer


Kommentera inlägget här: